Communicatie­management

Veranderingstrajecten gaan vaak gepaard met veel onrust in de organisatie. Mensen zijn onzeker over hoe de nieuwe situatie voor hun zal uitpakken. Het gaat over de nieuwe invulling van hun werk, over nieuwe samenwerking, of over nieuwe regels.
Veranderingen doen een beroep op het incasseringsvermogen van het personeel en de organisatie als geheel. De veranderingen vinden vrijwel altijd plaats naast het "gewone werk" waardoor mensen soms op hun tenen moeten lopen om alles voor elkaar te krijgen.

Business Mediation kan in deze situaties ondersteunen door invulling te geven aan het communicatie­management. Aan de hand van een specifiek voor de organisatie opgesteld communicatieplan worden acties uitgevoerd om het betrokken personeel te begeleiden in de verandering.
Een resultaat wordt alleen bereikt als de betrokken mensen dat resultaat willen bereiken. Business Mediation speelt daar op in door gericht verwachtingen­management uit te voeren en gezamenlijke belangen naar boven te halen.

Wilt u meer weten over de aanpak, neem dan contact op voor een vrijblijvende afspraak.